Info om Komsabasen

Komsabasen holder til i kjelleren til Alta Frikirke i Midtbakkveien 53. Komsabasen er en base med barn fra 0-6 år, fordelt på hele og halve plasser. Antall barn varierer fra år til år alt etter hvor mange store og små barn vi har. Vi ble en del av IMI barnehage 1. august 2011. Vi ligger sentralt ved Komsa skole med nærhet til friluftsområder, og gangavstand til Alta sentrum.

Vi som jobber her er:
  • Lena Iren Henriksen, 60% pedagogisk leder
  • Sissel Andreassen, pedagogisk leder 100% stilling
  • Anneliv Karlsen Olafson, pedagogisk leder 100% stilling
  • Mie Fredriksen, fagarbeider 100% stilling
  • Hege Therese Fors, assistent 100% stilling
  • Ketil Hammari, assistent 100% stilling

Vi har et romslig inneareal med blant annet et gym-rom, der barna liker å boltre seg. I tillegg har vi et stort og variert uteområde, med nærhet til mange fine turområder. Vi legger vekt på å være mye ute og vi er minst en gang i uka på tur i nærområdet.

Komsabasen har stor aldersspredning i barnegruppa. Vi jobber derfor mye i aldersinndelte grupper . Vi jobber mye på gulvet med de minste og vi har fokus på selvstendighetstrening for de litt større. Vi har stort fokus på språkstimulering, sosial kompetanse og variert fysisk aktivitet. I Komsabasen jobber vi for at barn og voksne skal kjenne seg trygge og trives.